Nový zákon již neobsahuje žádná procesní pravidla pro ustanovení komisí pro otevírání obálek s nabídkami ani pro posouzení a hodnocení nabídek. Zadavatel by pøesto rád obì komise ustanovil. Jak má zadavatel postupovat?
ZZVZ ponechává na zadavateli, jakým zpùsobem se rozhodne v zadávacím øízení postupovat. Skuteènì nestanoví zadavateli žádnou povinnost jmenovat pøíslušné komise, jak tomu bylo v pøedchozí právní úpravì. Pøesto jejich možné jmenování pøedvídá (tedy umožòuje) – viz § 42 ZZVZ. Ponechává však na zadavateli (s výjimkou veøejných zakázek nad 300 mil. Kè), jaké komise k provedení procesních úkonù v zadávacím øízení ustanoví a kolik bude mít pøíslušná komise èlenù, popøípadì náhradníkù a jaké pravomoci jí zadavatel udìlí. Jako nejvhodnìjší postup se jeví pøidržet se pøedchozí právní úpravy, tedy jmenovat tøíèlennou komisi pro otevírání obálek s nabídkami a nejménì pìtièlennou komisi pro posouzení a hodnocení nabídek, se souèasným jmenováním jednoho nebo dvou náhradníkù pro pøípad nepøítomnosti nìkterého z øádných èlenù komise. Je však dùležité, aby zadavatel souèasnì se jmenováním komise (hodlá-li ji ustanovit) stanovil i zásady jejího jednání a vymezil úkony, ke kterým pøíslušnou komisi opravòuje, aby bylo vždy zøejmé, že komise dìlá jménem zadavatele to, co jí zadavatel uložil.
© 2017, RTS, a.s. | Lazaretní 13 | Brno | 615 00
Obsah tohoto webu mùžete stahovat k využití pouze pro své osobní nekomerèní potøeby. Není dovoleno tento obsah pozmìòovat nebo dále reprodukovat.
Web ani žádná jeho èást nesmìjí být kopírovány, uchovávány v rešeršním systému nebo pøenášeny jakýmkoli zpùsobem vèetnì elektronického, mechanického, fotografického èi jiného záznamu, ani zveøejnìny bez pøedchozí dohody a písemného svolení provozovatele.